mandag den 25. november 2013

DKK Aktivitet 4
Jeg har i forløbet børn og deres legekultur lært meget om børn og hvordan deres egen æstetiske leg påvirker dem og hvordan vi som pædagoger kan påvirke børn æstetisk. Jeg har lært at en tegnefilm ikke bare er skønheden og uddyret men at barnet vil finde en relation i tegnefilmen. Min datter er for eks. Dybt optaget af Belle og har endda overværet hvordan hun står foran spejlet og sætter sit hår.. (hun er kun to!)
Jeg har lært at en tegning ikke bare er en krussedulle, men noget barnet har oplevet eller sammenligner sig selv med og at man kan bruge tegninger, tegnefilm gakkede gangarter som lærerigt for børnene og på den måde med leg lære børnene det man nu sætter sig for at lære dem. Eks. Hvis det nu er insekter man vil lære børnene om så er der jo alverdens børnesange der handler om ederkopper, mariehøner og snegle ellers hvis det nu bare er farverne man vil lære børnene så kan man bruge sangen jeg vil male kjolen blå og sætte børnene med en masse farver og papir ved et bord og selv lade dem tegne det de hører eller forestiller sig.. fantasien har ingen grænser

Ingen kommentarer:

Send en kommentar